Voice and data over the Internet service management strategy

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35290/ro.v1n1.2020.270

Keywords:

management strategies, voice and data services, internet

Abstract

This research presents the implementation of a Management Strategy for Voice and Data Services over the Internet, for which a field design was used, the study was conducted in situ, based on these results it was possible to determine the condition of greatest negative impact on the company is that it does not have a management strategy to respond immediately and effectively to the damage that can cause in transmissions when they are affected by external and internal fortuitous agents. The research was conducted within the National Telecommunications Corporation, being this the location where the transmissions of Quito, Guayaquil and Cuenca are housed. The work methodology was based on ITIL, being the most appropriate in the monitoring, management and implementation phase according to the standards established by the corporation. Based on the methodology used, it led to the development of an inclusive model strategy, aligned with the corporation's regulations.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alvear, B., & Rafael, E. (2016). Análisis y evaluación de la gestión de proyectos de inversión del Sistema Nacional de Transmisión eléctrica del Ecuador realizados entre los años 2010 a 2014 y propuesta de mejoramiento de la dirección de proyectos (Master'sthesis, Quito, 2016.).

Arias, F. (2006). El Proyecto de Investigación. Venezuela: Episteme.

Bustos, J. F., Sepúlveda, A. L., & Triviño, L. K. (2014). Estrategias del sector de telefonía pública básica conmutada frente al actual desplazamiento de formas tradicionales de comunicación en Colombia (Strategies of theCommuted Basic PublicPhone in theFace of theCurrentDisplacement of TraditionalComunicationForms in Colombia).

Carballar, J. A. (2008). VoIP la lelfonía de internet. Madrid: Thomson Editores Spain.

Dominguez, P. R. (09 de 2007). Introducción a la Gestión Empresarial. Recuperado el 23 de 05 de 2018, de http://www.adizesca.com/site/assets/g-introduccion_a_la_gestion_empresarial-pr.pdf

Eveliux.com. (07 de September de 2015). Eveliux.com. Recuperado el 23 de Junio de 2018, de http://www.eveliux.com/mx/ancho-de-banda- definicion.html

González Huerta, M. G. (2014). Imagen corporativa en instituciones públicas de la ciudad de Quito; caso de estudio: Corporación Nacional de Telecomunicaciones (CNT)–Análisis de estrategias vinculadas al cliente interno (Master'sthesis, Universidad Andina Simón Bolívar, Sede Ecuador).

Goode, B. (September de 2002). Voice Over Internet Protocol (VoIP). California, EEUU: Paper.

Hernández, R., Fernández, C., & Baptista, P. (2006). Metodología de la Investigación. México: McGRAWHILLIINTERAMERICMA EDITORES, SA DE C.V.

Hurtado, J. (2010). Guía para la compresnsión holística de la Ciencia. Caracas: Fundación Sypal.

Joskowicz, D. J. (Agosto de 2013). Voz y Video en Redes IP. Montevideo, Uruguay: Universidad de la República.

Joskowicz, J. (Agosto de 2008). Redes de Datos. Recuperado el 23 de 05 de 2018, de https://www.researchgate.net/publication/26690771 4_REDES_DE_DATOS

Joskowicz, D. J. (12 de Agosto de 2013). Voz, Video y Telonía sobre IP. Montevideo, Uruguay: Universidad República de Uruguay.

Lorenzo, A. F. (Enero de 2012). Conceptos de Estrategia Empresarial. Madrid, España: Escuela de Organización Industrial.

Prieto, I., Paco, J., Martinez, A., & Solórzano, L. F. (2016). Análisis de Las Estrategias Públicas Para el Desarrollo del Internet Móvil en Las Comunidades

Published

2020-02-10

How to Cite

Collaguazo, D. I. (2020). Voice and data over the Internet service management strategy. ODIGOS JOURNAL, 1(1), 9–20. https://doi.org/10.35290/ro.v1n1.2020.270

Issue

Section

Articles