Marketing strategies to strengthen the service image of the "Charra" artisanal ice cream in Bahía de Caráquez

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35290/rcui.v7n2.2020.277

Keywords:

marketing strategies, artisan ice cream, customer service, entrepreneurship, consumer behavior

Abstract

Putting a product or service on the market and having it accepted by the target is not an easy task. One of the problems of low-budget businesses is that the entrepreneur lacks the knowledge to promote and sell himself with greater chances of success. This research work duels on marketing strategies to strengthen the service image of the “Charra” artisan ice creams in the city of Bahía de Caráquez. The objective of this study was focused on the commercial image and the influence on the purchase decisions of the customers. The methodology used were qualitative and quantitative. Accor-ding to the results obtained, 67.7% of the respondents expressed that a product’s commercial image influences its purchase decision considering that 78.1% frequently consume artisan ice creams. Fina-lly, the cart was designed together with the business logo and is intended to be placed on the T-shirts and caps.

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Author Biographies

Cesar Arturo Carbache Mora, Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí

Licenciado en Ciencias de la Comunicación Social. Diplomado Superior en Educación Universitaria por Competencias. Maestría en Educación Superior y Maestría en Comunicación mención Comunicación Digital. Docente investigador acreditado por la Senescyt, No. REGINV-18-03516. Docente en la Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, extensión Bahía de Caráquez, en las carreras de Marketing, Mercadotecnia, Turismo y Hotelería. Líder del proyecto de investigación: “Aplicación del marketing experiencial en la creación, promoción, difusión y posicionamiento post terremoto de la nueva imagen de los destinos Sucre, San Vicente Jama, Pedernales 2018 - 2020”. Co-Director revista digital “ULEAM Bahía Magazine” con ISSN 2600 – 6006. Miembro de la Comisión de Investigación.

Carolina Herrera Bartolomé, Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí

Ing. Carolina Herrera Bartolomé, Mag.

Carolina Herrera Bartolomé es ingeniera en Marketing por parte de la Universidad Laica “Eloy Alfaro” de Manabí (ULEAM). Graduada como Magister en Marketing en la Universidad de Especialidades (UEES) y Magister en Marketing Digital Comercio Electrónico por medio de la Universidad Internacional de la Rioja (Unir). Colabora como docente en la especialidad de marketing desde el 2013 en la matriz (ULEAM). Posteriormente en el año 2017 presta su asesoría como catedrática en la ULEAM extensión Bahía de Caráquez. Ha publicado el artículo “Guía Metodológica Para La Elaboración Del Plan De Marketing Deportivo” y el libro “Implementación de un Plan De Marketing Deportivo para el equipo Delfín Sporting Club de la ciudad de Manta en el Periodo 2012-2013”. Su enfoque en la investigación está dirigida a guiar planes de marketing de forma sencilla y comprensible en el área comercial y deportiva.

Liceth Talledo Delgado, Universidad LAica Eloy Alfaro de Manabí

Ingeniera en Marketing, ULEAM, extensión Bahía de Caráquez

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Published

2020-05-10

How to Cite

Carbache Mora, C. A., Herrera Bartolomé, C., & Talledo Delgado, L. (2020). Marketing strategies to strengthen the service image of the "Charra" artisanal ice cream in Bahía de Caráquez. UISRAEL SCIENTIFIC JOURNAL, 7(2), 121–140. https://doi.org/10.35290/rcui.v7n2.2020.277

Issue

Section

Articles