Perception confesses artistic value
DOI:
https://doi.org/10.35290/rcui.v4n2.2017.59Keywords:
Perception, art, image, portrait, aestheticsAbstract
Creating content about what we see or perceive derives in the expression of ideas and opinions, and without hesitation marked by the perceptions of the context in which we delve. In particular for the creator-artist, from the most essential, the drawing, the brushstroke and the form, capturing images describe identities that are not always immersed in the authenticity of the characters that we wish to portray.
Taking into account that art is subject to interpretation and the artistic ability to portray can derive in two actions, on the one hand the work that denotes what is looked at from the approach to pictorial realism where the technique and visual structure reflects the appearance of the immediate; and on the other hand, closer to the emotions, what the artist perceives, interprets and exposes. Therefore, the link between perception, artistic value and creation, related to the ability to portray, take center stage in this analysis with the purpose of identifying if from perception the message that the creator-artist proposes is clearly admitted, from the pictorial figuration of a simple element such as the portrait, and the approach of the artistic appreciation of visual structures glimpsed, without discarding the founded harmony that forms the aesthetics and artistic technique.
Downloads
References
Arnheim, R. (1976). El pensamiento visual. Buenos Aires: Eudeba.
Aumont, J. (1992). La Imagen. Barcelona: Paidós Ibérica.
Barthes, R. (1997). La cámara lúcida: nota sobre la fotografía. Barcelona: Paidós.
Berger, J. (1972). Modos de Ver. Inglaterra
Rand, A. (1963) The Objectivist Newsletter, The goal of my writing.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Revista Científica UISRAEL
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los autores que participen de los procesos de evaluación y publicación de sus ediciones conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho a la primera publicación, tal como establecen las condiciones de reconocimiento en la licencia Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional (CC BY), donde los autores autorizan el libre acceso a sus obras, permitiendo que los lectores copien, distribuyan y transmitan por diversos medios, garantizando una amplia difusión del conocimiento científico publicado.
- Toda derivación, a partir de esta obra, deberá citar la fuente y a la primera publicación en esta revista. Se permiten derechos comerciales no lucrativos sobre sus contenidos.
- Los autores pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista, es decir, podrán incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro, siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores compartir su trabajo en línea, con la finalidad de intercambios productivos para una mayor y más rápida citación del trabajo como lo establece los efectos del movimiento ‘Acceso Abierto’.
- No puede aplicar términos legales o medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otros de hacer cualquier cosa que permita la licencia: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.es
- La Revista Científica es financiada completamente de los aportes realizados por nuestra entidad editora: Universidad Tecnológica Israel; por tal motivo, no establece cargos o cobros de ninguna índole a sus autores y colaboradores, así como tampoco genera pagos o remuneraciones de ningún tipo a ellos.
- Se asignará un Digital Object Identifier (DOI) a cada publicación.